PalmPasen2020 PalmPasen2020
Hallo Jongens en meisjes,
Op 5 april is het Palmpasen. Dat is over 2 weken al!
Normaal gaan we op palmzondag met zijn allen een optocht door de kerk met onze mooi versierde palmpaasstok. Helaas kan de optocht nu niet door gaan i.v.m. het virus. Een paasstok kun je natuurlijk ook thuis maken!
Wij hebben daar iets voor bedacht…..

Wij zorgen dat er op 30 maart aanstaande een filmpje op de website en Facebook van de kerk komt, met een uitleg hoe je de paasstok maakt. We zullen daarbij uiteraard ook uitleggen waarom je hem op deze manier maakt.
Ook zullen we zorgen dat we een doe-het-zelf-pakketje maken om thuis je stok op zijn aller mooist te maken. Je krijgt een kruis, versier materiaal, een broodhaantje en alle andere dingen die aan de stok komen. Zelf mag je natuurlijk nog veel meer verzinnen.
Het enige wat jij moet doen ( of je papa, mama, opa, oma, tante of oom) is een mail sturen naar zw-jeugd@pkn-veenendaal.nl dat je graag een doe het zelf pakketje wilt hebben. Zet je naam en adres erbij, doe dit voor vrijdag 27 maart! Wij zullen dan zorgen dat het pakketje woensdag 1 april bij je thuis wordt afgeleverd. We leggen het voor de deur neer! Je kunt dan lekker aan de slag met het maken van je paasstok.
Als je dan je stok af hebt, wil je dan een foto maken en deze naar hetzelfde mail adres sturen? Of plaats je foto op facebook bij Petrakerk of Zuidwest. Graag voor 3 april. Dan kan de dominee met de palmpaas online dienst de foto’s achter elkaar laten zien als een soort optocht!
Je kunt je broodhaantje daarna nog even in de vriezer doen om het palmzondag op je stok te zetten en op te eten.
We horen heel graag van je!

Groeten namens de Kindernevendienst,
Anouk, Gerda, Jose en Jolanda.

Van ds. Kees Visser:
De symboliek in de PalmPasen stok

Zo maak je een palmpasenstok