Vacature Vacature
Wijkgemeente ZuidWest is een bruisende gemeente waar het verlangen leeft om vrijmoedig en met lef Jezus te volgen in verbinding met de samenleving van nu. We zijn een open kerk, waar voor iedereen ruimte is elkaar te ontmoeten, elkaar te leren kennen en met elkaar vragen rondom geloof en zingeving te delen, niet alleen tijdens de zondagse vieringen maar juist ook op andere momenten in de week. Wij zoeken op korte termijn een

Kerkelijk werker ouderenpastoraat
16-20 uur per week

De functie
Samen met het pastoraal team biedt u pastorale zorg aan onze gemeenteleden vanaf 80 jaar. Naast het afleggen van huisbezoeken en crisisbezoeken behoort het leiden van uitvaarten tot de werkzaamheden. In overleg neemt u deel aan relevante overlegstructuren en helpt u mee met de opbouw van nieuwe pastorale vormen. Daarbij is het uitgangspunt ons nieuwe beleidsdocument ‘Pastoraat als: Gezien worden!

Profiel
U heeft een door de PKN erkende HBO- opleiding Godsdienst Pastoraal Werk of Theologie voltooid of bent in de afrondende fase daarvan. Daarbij bent u actief lid van de PKN. U woont bij voorkeur in de omgeving van Veenendaal.

Wat wij bieden
Wij zijn een actieve gemeente met 2 wijkpredikanten en een groot aantal betrokken vrijwilligers. We zien naar elkaar om met de bereidheid ons te laten verrassen door de ander en staan met respect open voor elkaars mening. Het salaris en de arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO van de Protestantse Kerk Nederland.

Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Carla van Maasakkers (scriba):
 zw-scriba@pkn-veenendaal.nl
of

06-31363131.

Uw CV en motivatiebrief kunt u sturen naar ditzelfde mailadres. Wij zien uit naar uw reactie, waarna we met elkaar in gesprek kunnen gaan. De vacature blijft openstaan, totdat we een geschikte kandidaat gevonden hebben.

Download de vacature als pdf